onsdag den 27. maj 2015

Avisføljeton - 5. afsnit - arrrrggghhh


 Endelig blev den færdig. Avistrøjen.


Halskanten blev strikket om tre gange, inden jeg blev tilfreds. Jeg havde forestillet mig en lidt bredere halskant, og den blev da også strikket, men sad ikke ordentlig på Steen. Jeg landede endelig på en helt smal ribstrikket og ombukket halskant, der sidder pænt.




Så langt, så godt.



Jeg var dog klar over, at trøjen var blevet lidt for bred. Og det problem måtte en uldvask i vaskemaskinen samt lidt tørretumblertid så klare. Så vidt, så godt.

Efter 15 minutter hev jeg den ud af tumbleren og var meget spændt, da jeg målte den op. Den var krøbet rigtig fint i bredden, men desværre også i længden :P  Måske ikke så underligt.

Ærmerne havde jeg strikket længere end nødvendigt, så de sad stadig pænt, men kroppen var altså blevet for kort.


Det er nu forholdsvis let at rette. Jeg satte en tynd pind ind i en række lige under den første række 'bogstaver'. Så pillede jeg en tråd ud, og så er det bare at strikke avismønster, indtil den igen er lang nok.

Det er så der, jeg er nu.

........fortsættelse følger i en ekstraudgave.

9 kommentarer:

  1. Det var da træls!!! Godt at mønstret et ligeglad med stikkeretningen. Den ekstraudgave er du da snart klar med.
    Trøjen er bare flot!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anne. Jeg var jo klar over, at den også ville blive kortere - dog ikke så meget kortere. Men ja, det er let ordnet. Har tænkt mig, at den nederste kant, der blev pillet af, kan sys pænt på med maskesting. Bliver det ikke pænt, må det strikkes om. Hvad tror du?

      Slet
    2. Du kan da bare prøve... det kan jo ikke gå værre en at pille op og strikke kanten en gang til... Jeg er doven nok til at gøre forsøget!

      Slet
    3. Ja, det var jo også sådan, jeg tænkte :-)))))

      Slet
  2. Sikke en omgang. Men hvor bliver den flot.
    Håber der er en god historie i avisen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der kommer garanteret et rigtig god afslutning på føljetonen. Historier SKAL ende godt. Det ved du da ;-)

      Slet
  3. Svar
    1. Tak Jeanette. Steen glæder sig også til den bliver færdig.

      Slet
    2. Det kan jeg virkelig godt forstå :D

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.