lørdag den 28. februar 2015

Nyt garn - nye projekter...



Jeg har hørt meget om Karen Noe, men aldrig besøgt hendes butik - eller for den sags skyld strikket nogen af hendes modeller.
Men da min gode veninde Klara spurgte, om jeg havde lyst at komme med til butikken i Uldum, så var jeg helt med på idéen. Klara HAVDE advaret mig - det koster! Og ja - jeg kom heller ikke ud derfra uden at have sluppet et par sedler.
Til gengæld havde jeg så en pose med nogle rare dejligevlækre garnnøgler med hjem til to skønne modeller.

Et sjal i disse farver:

 


Materialerne er uld/angora og silke.


Og så en sommerbluse i disse, hvor garnet er silke:




Jeg er gået i gang med sjalet, så jeg er godt i gang med det, når mit sjal er færdigt - snart.
Der skal ikke opstå noget tomrum!

Det er godt at have gang i noget nyt.


På min tur rundt i byen i dag, kom jeg forbi en busk med de kæreste små gule blomster.

Jeg plejer at plukke et par grene med hjem hvert år, men jeg ved faktisk ikke, hvad det er for en busk.

Er der en af jer busk-kloge derude, der kan hjælpe mig?




10 kommentarer:

  1. Uha.... det var da en farlig invitation at få! (jeg er da bare misundelig!!!) Lækkert garn du fik med hjem; god strikkefornøjelse.
    Kommer du til Håndarbejdsmessen i Middelfart? Jeg skal derned fredag formiddag sammen med vores datter.... Det glæder jeg mig til, både hendes selskab og alle de spændende stande!
    Kender ikke den busk... spændende om andre kan opklare det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er næsten ikke noget så godt som at begynde på noget nyt - i lækkert garn. Det skulle da lige være at blive færdigt med noget. Når jeg er færdig med mit store sjal, så er det herligt at jeg allerede er i gang med noget nyt. Ellers kan jeg godt føle et tomrum.
      Jeg havde lige overset håndarbejdsmessen i Middelfart. Jaaaa måske. Det lyder som en god idé. Skal lige høre om en anden aftale, jeg har, kan ændres til Middelfart ;.-)

      Slet
  2. Ja, jeg havde jo advaret ��. Mange tak for dejligt selskab på turen

    SvarSlet
    Svar
    1. I lige måde Klara - det var en skøn tur. No hard feelings :-) Noget lækkert garn, vi fik med hjem.

      Slet
  3. Sikke skønt garn. Kan godt lide den grønne. Er silke let at strikke med?
    Rigtig god dag.
    Hilsner fra AnjaAnemone

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ingen problem med at strikke med silke. Silken til tørklædet er blødt og glat. Bourette silken til sommerblusen er mere rå i den, men også let at strikke med. Silke er dejligt og behageligt mod huden. Der er dog ingen elasticitet i det, så det kan let virke lidt 'slasket'.

      Slet
  4. Uha - jeg så lige hun havde lagersalg i fredags, men heldigvis bor jeg laaaaangt væk :-) Dejlige, dejlige garner, du har fået med hjem der - og du får striksager ud af det som vil holde sig smukke i mange år :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bor heldigvis tæt på. det er heldigt. Det er dejlige garner at strikke i. Har du erfaringer med hendes garner?

      Slet
  5. Sikke en smuk farve du har valgt bourettesilken i. Det var et godt køb du gjorde. Mange hilsner Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg tror, den bliver rigtig god til sommer - og mig ;-)

      Slet


Tak fordi du med dine kommentarer er med til at gøre bloggen mere levende.